שחייה כדרך חיים מגיל הינקות

הישיבה בכיתה ,מול המחשב ואכילת המזון הזמין, עלולה לגרום לבעיות גב קשות והשמנת יתר בעתיד. שיעוריי שחייה לילדים עוזרים לשיפור היציבה ואף מונעים מראש בעיות אורטופדיות שעלולות להיווצר מאורח החיים שלנו.
_TA_9423

בהסתכלות רחבת טווח, אין ספורט שיכול להתחיל מגיל חודשיים וללוות אותנו עד הזקנה.

אך יחד עם זאת, בכל שלב בחיים החל מהינקות מומלץ להיכנס למים, לבריכה.

לכל תקופה בחיים ישנה מטרה אחרת בעצם השהייה במים, אך תמיד המוטו שמוביל אותנו הוא ההנאה, תחושת הציפה והעילוי במים.

החל מגיל חודשיים עד שלב הליכה (שלב התינוקות)- המטרה מעבר לזמן איכות והנאה היא התפתחות מוטורית לפי שלב התפתחותי, בשילוב ובעזרת איכויות המים.

לדוגמא – בגילאי חודשיים עד ארבעה חודשים נעטוף את התינוקות במים החמימים, ניתן להם הרגשת בטחון, נשחרר אותם לעולם אט אט ונתחיל לעבוד על תחומים כגון: החזקת ראש, חיזוק, הכנה להתהפכויות, יציאה מרפלקסים פרימיטיביים, עבודה על שיווי משקל ועוד.

גילאי 4-6 חוד' שלב ההתהפכויות, הכנה לזחילת גחון, חיזוק חגורת כתפיים, תנועה במרחב ועוד…היתרון המובהק במים הוא ההתנגדות של התנועה במים, מספיק שהתינוק יזיז את גפיו בתוך הבריכה כבר תיווצר התנגדות ועבודה תנועתית שתיצור עבודה שלא ניתן ליצור מחוץ למי הבריכה.

התינוקות המגיעים לחוגי שחיית התינוקות נמצאים תחת גירויים המתאימים לשלב שהם נמצאים בו. בתקופת הינקות נעבוד עם כמה שפחות אביזריי מים וגירויים חיצוניים על מנת לא להציף אותם ונתמקד באיכויות המים ובמגע. רוב התינוקות נרדמים מיד אחרי הפעילות, לזמן רב מהרגיל בשל העבודה המאומצת במים, דבר אשר עשוי לעזור לתינוקות המתקשים להירדם לשפר את שנתם.
כמו-כן המערכת החיסונית של קטנטנים מתחזקת, התינוקות אינם נשמרים "בצמר-גפן", אנחנו מניעים אותם, ישנה זרימת דם, כל השרירים עובדים, הם נחשפים לילדים נוספים ולא רק בגן בגיל שנה +

במים יש תגובה לתנועה, בניגוד לצפייה בטלויזיה לדוגמא או בפעילות פסיבית ביבשה, התינוק משפריץ עם הידיים/רגליים מיד יש תגובה של המים, התינוקות לומדים לחקות את המבוגר, נהנים מהתגובה שנוצרת ומחזקים את ביטחונם העצמי.
משלב ההליכה עד גיל 3 שנים (שלב הפעוטות) נעבוד במים על ביטחון עצמי, מסוגלות, ביטחון בצלילה, התחלת אלמנטים של שחיית חתירה ,גב, נשימה נכונה במים, הרבה הנאה תוך כדי משחק ותרגילים אתגריים.

הגענו לגיל הילדות, בגילאי 4-7 שנים נמצא את עצמנו לומדים לשחות, משפרים את סגנונות השחייה ומתחילים לשחות בבריכות גדולות ופחות מחוממות, גומעים מרחקים, עוד בריכה ועוד בריכה והכל בזכות הבסיס הטוב שהיה לנו בתור תינוקות ופעוטות שחוו את ההתנסות במים מגיל צעיר כל כך.
שחייה לילדים ונוער- מומלץ מאוד להמשיך לשחות כדרך חיים לפחות פעם בשבוע, פעילות ספורטיבית עוזרת לחילוף החומרים בגוף ולפעילות תקינה של השרירים.

בשחייה, בניגוד לסוגי ספורט אחרים, מופעלים כל שריריי הגוף והשלד בו זמנית.
השחייה מפתחת את הקואורדינציה וקשר עין-יד טובים. העבודה במים על התחומים המוטוריים בגיל צעיר הינה אופטימאלית, מכיוון שתוצאותיה נשמרות לאורך השנים.

הישיבה בכיתה ,מול המחשב ואכילת המזון הזמין, עלולה לגרום לבעיות גב קשות והשמנת יתר בעתיד. שיעוריי שחייה לילדים עוזרים לשיפור היציבה ואף מונעים מראש בעיות אורטופדיות שעלולות להיווצר מאורח החיים שלנו. השחייה עוזרת לפתח את גמישות וזריזות הגוף, עוזרת בשריפת קלוריות, ובכך מונעת השמנת יתר בקרב ילדים ונערים, אשר עלולה לגרום לבעיות רפואיות עתידיות.

מבוגרים- שחייה היא הספורט המומלץ, היא עובדת על אלמנטים פיזיים, פסיכולוגיים, מקלה על הסובלים מבעיות גב ונשימה: שחייה נכונה מסייעת בהקלה בכאבי הגב, מחזקת את שרירי הגב והריאות ומשפרת את הנשימה, משפרת את איכות החיים.

שחייה היא הפעילות האולטימטיבית בכל גיל, מומלץ לעשותה בפיקוח ובהדרכה נכונה ומקצועית.

זהו ספורט אשר מפעיל את כל מערכת השרירים בכל גיל, איננו גורם לנזקים בשלד ובשרירים ועוזר בשמירה על אורח חיים נכון ,בריא וספורטיבי.

השחייה כדרך חיים מומלצת בכל גיל וכמה שיותר מוקדם יותר טוב!!!!

מוזמנים לשתף

!-- Global site tag (gtag.js) - AdWords: 972786264 --> דברו איתנו ב WhatsApp
צרו קשר
close slider

לתאום שיעור התנסות, מלאו את הפרטים:

התכתבו איתנו בוואטסאפ

גלילה לראש העמוד
Skip to content